ဂ်ပန္သည္ နည္းပညာဘက္တြင္ အင္ အားႀကီးႏုိင္ငံျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိန္က ကမၻာ့အီ လက္ထေရာနစ္ပစၥည္းမ်ား သုံးစြဲသူေဈး ကြက္ကုိ စုိးမုိးခဲ့သည္။ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈ ဘက္တြင္ ရွည္လ်ားသည့္မွတ္တမ္းသမုိင္း ေၾကာင္းရွိခဲ့သည္။ စရိတ္သက္သာသည့္ ထုတ္လုပ္မႈနည္းနာ(lean manufacturing)၊ ဆီစားသက္သာသည့္ ကားမ်ား၊ တုိယုိတာ Prius မ်ဳိးစပ္ကား စသည္တုိ႔သည္ တစ္စုံတစ္ ရာ အတုိင္းအတာအထိ ေပါက္ေရာက္ေအာင္ ျမင္ခဲ့သည္။ သည့္အျပင္ ဂ်ပန္သည္ ဆုိနီ ရွိရာ ႏုိင္ငံ။ ဆုိနီကုမၸဏီသည္ ယင္း၏ဂႏၳဝင္ တည္ေထာင္သူတုိ႔လက္ထက္တြင္ အင္ဂ်င္ နီယာ အတတ္ပညာႏွင့္မားကက္တင္းတြင္ ပါးနပ္လိမၼာမႈေပါင္းစပ္ထားသည့္ျပယုဂ္ျဖစ္ခဲ့ သည္။ Walkman သည္ ေနာက္ပိတ္ဆုံး အေအာင္ျမင္ဆုံးတီထြင္မႈျဖစ္ခဲ့သည္။
ဒါက ယခင္တုန္းကျဖစ္သည္။ ဒစ္ဂ်စ္ တယ္ေခတ္မတုိင္မီက ဂ်ပန္ျဖစ္သည္။ ဒစ္ ဂ်စ္တယ္ေခတ္တြင္ iPod ႏွင့္ ယင္း၏ ေဆြ မ်ဳိး iPhone က ဆန္းသစ္တီထြင္မႈဘက္တြင္ ထိပ္ေခါင္ျဖစ္လာသည္။ ယင္းတုိ႔ကုိ ဂ်ပန္ ေတြက တီထြင္သူမ်ား ဘာ့ေၾကာင့္မျဖစ္လာ ရသလဲဟူေသာေမးခြန္းမ်ဳိးကုိ ဂ်ပန္ေတြကုိယ္ တုိင္က သူတုိ႔ကုိယ္သူတုိ႔ ေမးေနၾကသည္။ iPodသည္ စမတ္က်သည့္အေသးစားကိရိယာ တစ္ခုျဖစ္႐ုံမွ်မက လုပ္ငန္းလုပ္ရာတြင္ နည္း လမ္းသစ္၏ ႀကီးက်ယ္သည့္ေအာင္ျမင္မႈ ျပယုဂ္လည္းျဖစ္သည္။
ဂ်ပန္ကုမၸဏီမ်ားျဖစ္သည့္ DoCoMo, NEC, Sony စသည္တုိ႔က နည္းနည္းခ်င္းတုိး တက္လာေအာင္ ႀကိဳးပမ္း႐ုန္းကန္ေနစဥ္ ၿပိဳင္ဘက္မ်ားျဖစ္သည့္ Apple, Google စသည့္ကုမၸဏီတုိ႔ကဆန္းသစ္သည့္နည္းပညာ ႏွင့္အားေကာင္းသည့္ မားကက္တင္း၊ ဒီဇုိင္း၊ ျဖန္႔ခ်ိေရးတုိ႔ျဖင့္ေပါင္းစပ္ၿပီး လုံးဝသစ္လြင္ သည့္ထုတ္ကုန္အမ်ဳိးအစားသစ္မ်ားကို ဖန္ တီးေပးလ်က္ရွိသည္။ ယင္းကိစၥက ဂ်ပန္တုိ႔ အား ေခ်ာက္ခ်ားေစသည့္အရာပဲျဖစ္သည္။ Apple၏ ေအာင္ျမင္မႈသည္ တစ္ခ်ိန္က ကမၻာ့အီလက္ထေရာနစ္ပစၥည္းမ်ား သုံးစြဲသူ ေဈးကြက္ကုိ စုိးမုိးဖူးသည့္ဂ်ပန္ကုိ လႈပ္ႏႈိး လုိက္သည့္အခ်က္ေပးသံဟူ၍ ေဝဖန္သူတု႔ိက ေျပာဆုိသည္။
႐ုံးသုံးစက္ကိရိယာထုတ္လုပ္သည့္ Ricoh၏ ဥကၠ႒ႏွင့္ ေရွ႕ေဆာင္စက္မႈလုပ္ ငန္းအသင္းမ်ားထဲမွ တစ္ခု၏အႀကီးအကဲ ျဖစ္သူက သူ႔အုပ္စု၏ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားအား မၾကာေသးမီက မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားရာတြင္ iPod သည္ ဆန္းသစ္သည့္ အေနာက္တုိင္း ထုတ္ကုန္နမူနာတစ္ခုျဖစ္ၿပီး ဂ်ပန္က တုပ လိုက္နာလုပ္ေဆာင္ရန္ ခဲယဥ္းေၾကာင္း၊ အေၾကာင္းမွာ ဂ်ပန္၏ေခတ္ေနာက္က်သည့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈေၾကာင့္ဟူ၍ ေျပာၾကားျခင္းျဖင့္ အထိတ္တလန္႔ျဖစ္ေစခဲ့သည္။
Apple က ဂ်ပန္တုိ႔အား ေအာင့္သက္ သက္ျဖစ္ေစသည့္အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုမွာ အမ်ားသုံးအီလက္ထေရာနစ္ပစၥည္းတီထြင္မႈ ဘက္တြင္ Appleက ဆုိနီကုိဖယ္ရွားၿပီး ဦး ေဆာင္ေနရာရယူလုိက္ျခင္းပဲျဖစ္သည္။ ဆုိနီ ၏ေနာက္ဆုံးအႀကီးက်ယ္ဆုံး တီထြင္မႈလက္ ရာမွာWalkmanပင္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ဂ်ပန္ လူမ်ဳိးမဟုတ္သူတုိ႔က Walkman ရွိေနဆဲဆုိ သည့္အခ်က္ကုိပင္မသိရွိေတာ့ပါ။အေၾကာင္း မွာ ယင္းဒစ္ဂ်စ္တယ္ေတးသံစက္မွာ iPod ႏွင့္ယွဥ္ၿပိဳင္ရာတြင္ အားနည္းလွသည္။ဂ်ပန္ တြင္ Walkman သည္ ေဈးကြက္ေဝစု ၂၃ ရာခုိင္ႏႈန္းရၿပီး iPod က ၅၈ရာခုိင္ႏႈန္းရွိ သည္ဟု ေဈးကြက္သုေတသီ BCNက ဆုိသည္။
တီထြင္မႈပုိင္းဆုိင္ရာ အက်ပ္အတည္း
ဂ်ပန္၏တီထြင္မႈပုိင္းဆုိင္ရာ အက်ပ္ အတည္း(innovation crisis)မွာ ႏုိင္ငံ၏ ထူးျခားသည့္ေကာ္ပုိရိတ္ယဥ္ေက်းမႈ(cor-porate culture)တြင္ အဓိကအားျဖင့္ အျမစ္တြယ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံသည္ ေဒါင္လုိက္စုစည္းထားသည့္ ဧရာမကုမၸဏီ ႀကီးမ်ား၏ႀကီးစုိးမႈခံေနရဆဲျဖစ္သည္။ ယင္း တုိ႔က အလွည့္အေျပာင္းနည္းၿပီး တီထြင္မႈႏွင့္ အလွမ္းေဝးေဝးရွိေနၾကသည္။ဆုိနီ၏ CEOကုိ ၂ဝဝ၅ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကမွ ေခၚယူၿပီး ကုမၸဏီကုိ လႈပ္ခါရန္ တာဝန္ေပးခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ယင္းအခ်ိန္မွစၿပီး ကုမၸဏီတြင္ ဌာန ခြဲမ်ားအၾကား အရံအတားမ်ားကုိ ၿဖိဳဖ်က္ ရန္ သူကလုံးပမ္းေနရသည္။ ဂ်ပန္ကုမၸဏီ မ်ား၏တင္းက်ပ္သည့္ ရာထူးအဆင့္အတန္း စနစ္က အေျခအျမစ္မွ ေျပာင္းလဲမည့္ သေဘာတရားသစ္မ်ားရွိသူတို႔ကုိ စိတ္ဓာတ္ က်ေစသည္။ ‘ဂ်ပန္ အုိင္တီလုပ္ငန္းက ထူး ခြၽန္သူမ်ားကုိ ဘယ္လုိဖ်က္ဆီးလုိက္သလဲ’ ဆုိသည့္ ေလ့လာမႈစာတမ္းေရးသားသူႏွင့္ တုိက်ဳိေဆာ့ဖ္ဝဲအတုိင္ပင္ခံ ကုမၸဏီတစ္ခုမွ ဂ်ိမ္းေမာ့စ္က ‘အေမရိကမွာက ပေရာဂ်က္ တစ္ခုမွ ထြက္က်လာတဲ့ အက်ဳိးရလဒ္တစ္ခု ကုိ သီးျခားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုအျဖစ္ လုပ္ရတာ အမ်ားႀကီး ပုိလြယ္ကူတယ္။ စြန္႔ စားရမႈကုိေၾကာက္တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေၾကာင့္ ဂ်ပန္မွာက မလြယ္ဘူး’ဟု ေျပာပါသည္။
Google တည္ေထာင္သူမ်ား ဂ်ပန္တြင္
အခြင့္အလမ္းရရွိမည္မဟုတ္
ဂ်ပန္တြင္ ဟုိးေလးတေၾကာ္ေၾကာ္ ကိစၥ တစ္ရပ္ျဖစ္သြားခဲ့သည္။ အေၾကာင္းျခင္းရာ မွာ ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲမႈႀကီးတစ္ရပ္ဟု ဆုိႏုိင္သည့္စြမ္းအင္ေခြၽတာႏုိင္ေသာ blue diode light source ကို တီထြင္ခဲ့သူ ထူး ခြၽန္သည့္ သိပၸံပညာရွင္႐ႈဂ်ိနာခါမူရာဆုိသူမွာ သူ႔တီထြင္မႈမွ အက်ဳိးအျမတ္ရလုိက္သည့္ ကုမၸဏီထံမွ မူပိုင္ခရရွိေရးအတြက္ ႏွစ္မ်ား စြာၾကာေအာင္ တရားတေဘာင္ႏွင့္ရင္ဆုိင္ခဲ့ ရသည္။ ေနာက္ဆုံးမွာ နာခါမူရာက ဂ်ပန္ကုိ စြန္႔ခြာၿပီး ကယ္လီဖုိးနီးယားသုိ႔ ထြက္ခြာသြား ခဲ့သည္။ သူ၏ ထြက္ခြာျခင္းမွာ ဂ်ပန္အတြက္ ထုိးႏွက္ခ်က္တစ္ရပ္မျဖစ္ေပဘူးလားဟု တုိက်ဳိတကၠသုိလ္ရွိ သိပၸံပညာရွင္တုိ႔အား ေမးၾကည့္သည့္အခါ ‘မျဖစ္ပါဘူး။ သူလုိလုိ၊ ကိုယ္လုိလုိ လူမ်ဳိးရွိတာက ပုိၿပီးေကာင္းပါ တယ္’ ဟု ေျဖၾကားေၾကာင္းသိရသည္။ ဆာဂ်ီ ဘရင္းႏွင့္ လာရီေပ့ခ်္တုိ႔ကဲ့သုိ႔ အစဥ္အလာ နည္းလမ္း မက်င့္သုံးသည့္ Googleကုိ ပူးတြဲ တည္ေထာင္သူတုိ႔က ဂ်ပန္တြင္အခြင့္အလမ္း ရရွိမည္ မဟုတ္ေပ။ ထုိ႔အတူ Google ၏ ေနရာစုံ ရလဒ္ေပါင္းစပ္အသုံးျပဳသည့္ ထူး ျခားေသာ ယဥ္ေက်းမႈသည္လည္း ဂ်ပန္တြင္ ရွင္သန္ရပ္တည္ႏုိင္ဖြယ္ရာမရွိေပ။
ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ဂ်ပန္
ဂ်ပန္၏နည္းပညာစြမ္းပကားသည္ ကြန္ပ်ဴတာမ်ား သုိ႔မဟုတ္ ယင္းတု႔ိအေပၚ တြင္ သုံးစြဲမည့္ပ႐ုိဂရမ္မ်ားကုိ တုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳး ေအာင္လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ ႐ုတ္တရက္ ရပ္ ဆုိင္းပစ္ရျခင္းမ်ဳိးအျဖစ္ႏွင့္ မၾကာခဏ ႀကဳံရတတ္သည္။ ‘ဂ်ပန္က ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ေခတ္မတုိင္မီအခ်ိန္က နည္းပညာဆုိင္ရာ ဘက္မွာ အင္အားႀကီးႏုိင္ငံပါ။ သုိ႔ေပမဲ့ သူတုိ႔က အထင္ကရကြန္ပ်ဴတာျပဳလုပ္သူ ေတာ့ တစ္ခါမွမျဖစ္ခဲ့ဖူးဘူး။ ယခုအခါ ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္အင္တာနက္ခ်ိတ္ဆက္သုံးစြဲ မႈက ယင္းကုိဝန္းရံၿပီး ကမၻာႀကီးက လည္ ပတ္လႈပ္ရွားေနရတဲ့ဗဟုိခ်က္မဒုိင္နမုိျဖစ္ လာေနပါၿပီ’ ဟူ၍ လန္ဒန္ West-hall Capital မွ ကမၻာလုံးဆုိင္ရာ နည္းပညာ မဟာ ဗ်ဴဟာပညာရွင္ကိတ္ဝူးလ္ေကာ့စ္ကဆုိသည္။ ဂ်ပန္တုိ႔၏ operating systems ဟူသည္ မရွိခဲ့ဖူး။ Laptop ကုိ ေရွ႕ေဆာင္တီထြင္ခဲ့သူ တုိရွီဘာမွာ ယခုအခါ တစ္ကုိယ္ေရကြန္ပ်ဴ တာ(PC)ေဈးကြက္တြင္ လႈပ္ကုိင္ကစားႏုိင္သူ တစ္ဦးမဟုတ္ေတာ့။
ယခုကဲ့သုိ႔ျဖစ္ပ်က္မႈ၏ အေၾကာင္းရင္း ခံမ်ားမွာ အလုပ္မျဖစ္သည့္ ေကာ္ပုိရိတ္ ယဥ္ေက်းမႈထက္ ပုိ၍နက္႐ႈိင္းသည္။ ျပႆနာမ်ားထဲတြင္ လုပ္သက္ေပၚမူတည္ၿပီး ရာထူးတုိးျမႇင့္ျခင္းစနစ္(ယင္းအခ်က္ေၾကာင့္ အုိင္တီတြင္ သင္တန္းတက္ေရာက္ျခင္းမရွိ သည့္ အုိင္တီအေၾကာင္း အနည္းငယ္မွ်သာ တတ္သိနားလည္သည့္ မန္ေနဂ်ာမ်ားေပၚ ေပါက္ရသည္)ႏွင့္ေကာ္ပုိရိတ္အပုိင္းႏွင့္ တကၠသိုလ္အၾကား လုံးဝနီးပါး အဆက္ အသြယ္ျပတ္ေတာက္ေနျခင္းတုိ႔ပဲျဖစ္သည္။
အသင္းလုိက္သာေကာင္းသည္ဆုိသည့္ ဂ်ပန္
တုိက်ဳိတကၠသိုလ္မွ စီးပြားေရး ပါေမာကၡက အျခားသီအုိရီတစ္ခုကုိ တင္ျပ သည္။ PC၊ ေဆာ့ဖ္ဝဲႏွင့္ iPod ကဲ့သုိ႔ မ်ဳိးစပ္ ကိရိယာေသးမ်ားမွာ အခန္းလုိက္၊ အပုိင္း လုိက္ပါ ထုတ္ကုန္မ်ား(modular pro-ducts)ျဖစ္ၾကသည္။ ဆုိလုိသည္မွာ ၎တုိ႔ သည္ လက္ရွိအစိတ္အပုိင္းမ်ားကုိ လူေတြက ဆန္းသစ္တီထြင္သည့္နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ ေရာေႏွာၾကည့္၊ ယွဥ္ၾကည့္ၿပီး ျဖစ္လာသည့္ ပစၥည္းမ်ားျဖစ္သည္။ ဂ်ပန္လူမ်ဳိးမ်ားက ဒီဇုိင္းဆြဲၿပီး တစ္ဦးခ်င္းစိတ္ႀကိဳက္ အစိတ္ အပုိင္းမ်ားႏွင့္ ရရာေပါင္းစုရသည့္ကားကဲ့သုိ႔ မ်ဳိး ပစၥည္းမ်ားကုိထုတ္လုပ္ရာတြင္ ထူးခြၽန္ သည္။ သည္သုိ႔မ်ဳိး လုပ္ငန္းတစ္ခုအေနႏွင့္ လူေတြက အထပ္တစ္ထပ္တည္းေပၚတြင္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ပူးတြဲလုပ္ေဆာင္ရတတ္ သည္။ ‘ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က တစ္ဦးေကာင္း၊ တစ္ ေယာက္ေကာင္း ထူးခြၽန္သူပါရမီရွင္မ်ားကုိ ကုိင္တြယ္ရာမွာ မေတာ္ၾကဘူး။ အသင္းအဖြဲ႕ အေနႏွင့္ေတာ့ေကာင္းတယ္’ ဟုဆုိသည္။ အမ်ားသေဘာတူညီမႈႏွင့္ လုပ္ေဆာင္သည့္ ယင္းနည္းလမ္းသည္ ဆႏၵအေလ်ာက္ လုပ္ ကုိင္ၿပီး လက္ေတြ႕အက်ဳိးရလဒ္ ထြက္ေပၚ လာေစသည့္ Google ကဲ့သု႔ိ ကုမၸဏီမ်ဳိး၏ ‘အစီစဥ္တက်မဟုတ္သည့္ တီထြင္ျခင္း’ (disruptive innovation)မ်ဳိးကုိ ထုတ္ပယ္ ထားပုံရသည္။
ထီးတည္းရပ္တည္မႈ၏အက်ဳိးရလဒ္
ဆန္းသစ္တီထြင္မႈဘက္တြင္ ျပႆနာ မ်ားစြာကုိ မီးေမာင္းထုိးျပထားသည့္ ကုမၸဏီ တစ္ခုခ်င္းက ထီးတည္းရပ္တည္မႈကိစၥ (insularity issue)က ဆူပြက္မွတ္သုိ႔ ေရာက္ လာၿပီဟုေျပာရမည္ျဖစ္သည္။ ဂ်ပန္၏ ထိပ္တန္းစီးပြားေရးသတင္းစာျဖစ္သည့္ The Nikkei က ယခုႏွစ္တြင္ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကုိ ေဖာ္ထုတ္တင္ျပခဲ့သည္။ Sanyo Electric မွ အႀကီးတန္းအမႈေဆာင္အရာရွိတစ္ဦးက ၁၉၉၇ခုႏွစ္ေလာက္က iPod ႏွင့္ဆင္သည့္ အုိင္ဒီယာတစ္ခုရွိခဲ့သည္။ သူက Apple ႏွင့္ ပူးေပါင္းၿပီး သူ႔စိတ္ကူးရသည့္နည္းပညာကုိ စူးစမ္းရန္ႀကိဳးစားသည့္အခါ ကုမၸဏီဥကၠ႒ က သေဘာမတူျငင္းပယ္ခဲ့သည္။ ယခုအခ်ိန္ တြင္ Sanyoမွာ ရပ္တည္ႏုိင္ေရးအတြက္ ႐ုန္းကန္ေနရသည္။
ဂ်ပန္အတြက္ အသုံးတည့္ေနေသးသည့္ နည္းနာနိႆယတခ်ဳိ႕
ဂ်ပန္၏အ႐ူးအမူးျဖစ္ရသည့္ဆန္း သစ္တီထြင္မႈကုိ တျဖည္းျဖည္းခ်င္းတက္ လွမ္းရမည္ဆုိသည့္နည္းလမ္းမွာ တခ်ဳိ႕ ကုမၸဏီမ်ားအတြက္ အထူးသင့္ေလ်ာ္သည္ ကုိေတြ႕ရသည္။ ယင္းစနစ္ေၾကာင့္ ဂ်ပန္၏ ဘိလပ္ေျမထုတ္လုပ္မႈနည္းပညာကုိ ကုိရီး ယားႏွင့္တ႐ုတ္က လုိက္မမီေသးေခ်။ ထုိ႔အတူ တုိယုိတာ၏ ‘ကုိင္ဇန္’ (kaizen)ဆုိသည့္ စဥ္ ဆက္မျပတ္ တုိးတက္မႈျပဳေနရမည္ဆုိသည့္ ဒႆနမွာလည္း ကုန္ထုတ္လုပ္မႈနည္းစဥ္ကုိ အျပစ္ဆုိဖြယ္မရွိေလာက္သည့္ အဆင့္အေျခ သုိ႔ေရာက္ရွိေစသည္။ သုိ႔ေသာ္ စက္မႈနည္း ပညာကဲ့သုိ႔ ႀကီးထြားဖြံ႕ၿဖိဳးမႈျမန္ဆန္သည့္ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား(growth industries) အတြက္ တေရြ႕ေရြ႕တုိးတက္မႈ(incremental improvement)ျဖင့္မလုံေလာက္ေပ။ ေနာက္ ထပ္ အသစ္သစ္ေသာပစၥည္းမ်ားကုိ ရွာေဖြ ေဖာ္ထုတ္ရမွာျဖစ္သည့္အတြက္ ႀကီးမား သည့္ေျခလွမ္းလွမ္းဖုိ႔လုိသည္။ ဒီေနရာတြင္ တစ္ခ်ိန္က ဂ်ပန္၏ကမၻာ့အႀကီးဆုံး ႀကိဳးမဲ့ ဖုန္းကုမၸဏီႀကီးမ်ားထဲမွတစ္ခုျဖစ္သည့္ NTT DoCoMo၏ဇာတ္လမ္းကုိ ၾကည့္႐ႈသင့္သည္။ ရာစုႏွစ္ကုန္ခါနီးေလာက္တြင္ DoCoMo၏ အမႈေဆာင္အရာရွိတုိ႔က ၎တုိ႔သည္ ကမၻာ ႀကီးကုိ စုိးမုိးႏုိင္ေတာ့မည္ဟုေၾကညာခဲ့သည့္ DoCoMo သည္ ယခု ဘာျဖစ္သြားပါသလဲ။
DoCoMo ၏ က်ဆုံးခန္း
DoCoMoသည္ ယခုအခါ ျပည္တြင္း ေဈးကြက္၌ပင္ ပိတ္မိေနၿပီး ယင္းထက္အင္ အားေသးသည့္ ၿပိဳင္ဘက္တုိ႔၏ ေဈးကြက္ဖဲ့ ယူမႈကုိ ခံေနရသည္။ ျပည္တြင္း မုိဘုိင္းဖုန္း ေဈးကြက္မွာလည္း ပို၍က်ဳံ႕လာေနသည္။ ယင္း၏ႀကီးထြားမႈအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မွာ ကမၻာ့ေဈးကြက္ထဲသုိ႔ ခုန္ပ်ံေက်ာ္လႊားဝင္ ေရာက္ရန္ပင္ျဖစ္သည္။ သည္သုိ႔လည္း ျဖစ္ မလာခဲ့။ ကုမၸဏီ၏ ယဥ္ေက်းမႈအျမင္ က်ဥ္း ေျမာင္းျခင္းႏွင့္စိတ္ကူးစိတ္သန္း အားနည္း သည့္စီမံကြပ္ကဲေရးေၾကာင့္ဟုဆုိသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ၃ႏွစ္က ႏုိကီယာ(Nokia)ထက္ ရွယ္ယာတန္ဖုိး ဆယ္ဆခန္႔ရွိခဲ့သည္။ ယခု အခါ ဖင္လန္အေျခစုိက္(ဖင္လန္လူဦးေရ ၅သန္း၊ ဂ်ပန္လူဦးေရ ၁၂၇သန္း)ႏုိကီယာ၏ ေဈးကြက္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမွာ DoCoMoထက္ ႏွစ္ဆေက်ာ္ရွိေနသည္။ ဒါက ႏုိကီယာကုိ Apple, Google, Vodafone ကဲ့သုိ႔ကမၻာ့ ဧရာမကုမၸဏီႀကီးမ်ားစာရင္းဝင္ျဖစ္ေစသည္။
လာမည့္ရာစုႏွစ္တြင္ အစီစဥ္တက် မဟုတ္သည့္တီထြင္မႈမွာ USကဲ့သုိ႔ ႏုိင္ငံမ်ား မွသာ လာႏုိင္သည္မဟုတ္။ ႏႈိးထလာေန သည့္ အျခားစီးပြားေရးႏုိင္ငံမ်ားကပါ ပါဝင္ လာမည္ျဖစ္ရာ ဂ်ပန္က ယင္း ‘ကလပ္’ ထဲ ပါဝင္လုိပါက နည္းပညာအေပၚ ၎တုိ႔ ဘယ္လုိ႐ႈျမင္သည္သာမက ၎တုိ႔အေပၚ ၎တုိ႔ ဘယ္လုိ႐ႈျမင္စဥ္းစားသည့္အခ်က္ ကုိပါျပင္ဆင္ရမွာျဖစ္ေၾကာင္း ကြၽမ္းက်င္သူ တုိ႔က ေထာက္ျပပါသည္။
No comments:
Post a Comment