ယေန႔ကာလတြင္ အဂၤလိပ္စာသည္ ႏုိင္ငံတကာသံုး ဘာသာစကားအေနႏွင့္ လႊမ္းမုိးေနမႈမွာ ဆက္လက္ႀကီးထြားလာ ေနဆဲပဲျဖစ္သည္။ ဘရပ္ဆဲလ္မွ ေဘဂ်င္း အထိ အဂၤလိပ္စာသည္ ႏုိင္ငံစုံေကာ္ပုိေရး ရွင္းႀကီးမ်ား၊ ထိပ္တန္းတကၠသုိလ္မ်ားႏွင့္ သိပၸံပညာရွင္အသုိင္းအဝန္းတြင္ ဘုံသုံး ဘာသာစကားျဖစ္ေနသည္။ ဆန္ဖရန္ စစၥကုိအေျခစုိက္ Global English ကုမၸဏီက လက္တင္အေမရိက၊ ဥေရာပ ႏွင့္ အာရွေဒသရွိႏုိင္ငံစုံေကာ္ပုိေရးရွင္းႀကီး မ်ားမွဝန္ထမ္းမ်ား၏ ၉၁ရာခုိင္ႏႈန္းက အဂၤလိပ္စာသည္သူတုိ႔၏လက္ရွိရာထူးမ်ား အတြက္ ‘အေရးပါ’ ေၾကာင္း သုိ႔မဟုတ္ ‘အခရာက်’ ေၾကာင္း ယုံၾကည္ၾကသည္ ဟုဆုိပါသည္။ အတိုင္ပင္ခံအုပ္စုျဖစ္သည့္ မကၠင္ေဆးက တ႐ုတ္ႏုိင္ငံအား ၎၏ ေကာလိပ္ဘြဲ႕ရမ်ားထဲမွ ၁ဝရာခုိင္ႏႈန္း ေအာက္မွ်သာ ႏုိင္ငံစုံေကာ္ပုိေရးရွင္း ႀကီးမ်ားတြင္ အလုပ္လုပ္ရန္သင့္ေတာ္သူ ရွိေၾကာင္း ၂ဝဝ၅ခုႏွစ္တြင္ သတိေပးေျပာ ၾကားခဲ့သည္။ အဓိကအေၾကာင္းရင္းမွာ ယင္းဘြဲ႕ရမ်ားက အဂၤလိပ္စကားမေျပာ တတ္ျခင္းေၾကာင့္ပဲျဖစ္သည္။ ‘အဂၤလိပ္စာ သင္ၾကားမႈကုိ လ်စ္လ်ဴ႐ႈတဲ့ ဘယ္ႏုိင္ငံ မဆုိ မိမိကုိယ္ကုိ အႏၲရာယ္က်ေရာက္ ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနျခင္းပဲ’ ဟု တ႐ုတ္ တုိင္ေပ အမ်ဳိးသားတကၠသုိလ္တစ္ခု၏ ဘာသာစကားတတ္ေျမာက္ေရးဌာနမွ ကြၽမ္းက်င္သူတစ္ဦးကဆုိပါသည္။
ယင္းအခ်က္ကုိ အသိအမွတ္ျပဳ သည့္အေနႏွင့္ ႏုိင္ငံအမ်ားအျပားက ယင္း တုိ႔၏ကေလးငယ္မ်ားကုိ အသက္ပုိငယ္ စဥ္တြင္အဂၤလိပ္စာသင္ၾကားျခင္းကုိစတင္ ေနသည္။ ဩစႀတီးယားႏွင့္ေနာ္ေဝးႏုိင္ငံ တြင္ မူလတန္းေက်ာင္းသား ၉ဝရာခုိင္ ႏႈန္းကအဂၤလိပ္စာကုိ သင္ယူေနသည္။ စပိန္တြင္ ၈ဝရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္ရွိသည္။ ေတာင္အေမရိကတြင္ ကိုလံဘီယာႏွင့္ ခ်ီလီႏုိင္ငံတုိ႔က အဂၤလိပ္စာကြၽမ္းက်င္မႈကုိ တုိးျမႇင့္ရန္ရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီးမားသည့္ အစီ အစဥ္မ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္လ်က္ ရွိသည္။ တတိယတန္းမွစၿပီး သခၤ်ာႏွင့္ သိပၸံဘာသာရပ္သင္ၾကားရာတြင္ အဂၤလိပ္ စာျဖင့္ သင္ၾကားရန္ႏွင့္အလယ္တန္း ေက်ာင္းတြင္ဘာသာရပ္မ်ားအားလုံးကုိ အဂၤလိပ္စာျဖင့္ သင္ၾကားရန္ ဖိလစ္ပုိင္ ႏုိင္ငံက ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္တြင္ ျပ႒ာန္းခဲ့သည္။
သုိ႔ေသာ္ အဂၤလိပ္စာေလ့လာသူ ေက်ာင္းသားအမ်ားဆုံးရွိသည့္ႏုိင္ငံမွာ တ႐ုတ္ျပည္ျဖစ္သည္။ အစုိးရသင္ ပညာ ေရးစနစ္၌ပင္ အဂၤလိပ္စာေလ့လာေနသူ ၁၇၅သန္းခန္႔ရွိသည္။ ၂ဝဝ၁ခုႏွစ္တြင္ အဂၤလိပ္စာကုိ ယခင္ကလုိ အထက္တန္း ေက်ာင္းေရာက္မွစတင္ျခင္းထက္ ၃တန္းမွ စတင္ရန္ ေဘဂ်င္းကအမိန္႔ေပးထားသည္။ ေဘဂ်င္းႏွင့္ရွန္ဟဲလုိၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ပထမတန္းမွပင္ စတင္သင္ၾကားေနၿပီျဖစ္ သည္။ တ႐ုတ္မိဘအမ်ားအျပားက အဂၤလိပ္စာအတတ္ျမန္ေအာင္ ၎တု႔ိ၏ ကေလးမ်ားကုိ ‘အဂၤလိပ္စာ တက္သုတ္ ႐ုိက္သင္ေပးသည့္ေက်ာင္းမ်ား’(cram schools)တြင္ ထားၾကသည္။ ထုိသုိ႔ ေက်ာင္းမ်ဳိးကိုလုပ္ကုိင္သည့္ New Oriental ကုမၸဏီက သူ႔ခ်ည္းတစ္ဦးတည္း တြင္ ေက်ာင္းအပ္သူ ေက်ာင္းသား ၄သန္း ရွိေၾကာင္း၊ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္တစ္ႏွစ္တည္း မွာပင္ တစ္သန္းရွိေၾကာင္းေျပာသည္။ ၿခဳံငံု အားျဖင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၏အဂၤလိပ္စာသင္ ၾကားေရးေဈးကြက္က တစ္ႏွစ္ ေဒၚလာ ၂ဒသမ၆ဘီလ်ံတန္လုပ္ငန္းႀကီးျဖစ္ေနၿပီး တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၁၂ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔ ႀကီးထြား ေနဆဲျဖစ္သည္။
တ႐ုတ္ျပည္တြင္ အဂၤလိပ္စာေလ့ လာလုိက္စားသူ ဘာေၾကာင့္ဒီေလာက္ တုိးပြားေနရပါသလဲ၊ အေၾကာင္းတစ္ခုမွာ လူေနမႈအဆင့္အတန္းျမင့္တက္လာျခင္း ေၾကာင့္ပဲျဖစ္သည္။ လူလတ္တန္းစား မိဘ မ်ားက သူတုိ႔၏သားသမီးမ်ားကုိ တက္ သုတ္႐ုိက္သင္ေက်ာင္းမ်ားသုိ႔ ပုိ႔လႊတ္ရန္ လူမႈေရးဖိအားက ႀကီးမားလွသည္။ အျခားသူမ်ားထက္ ေျခလွမ္းေနာက္မက် သြားရန္အတြက္ျဖစ္သည္။ ေနာက္တစ္ ခ်က္မွာ အဂၤလိပ္စာတတ္ေျမာက္ျခင္း ေၾကာင့္ရရွိႏုိင္သည့္ေရရွည္အက်ဳိးအတြက္ ျဖစ္သည္။ အဂၤလိပ္စာအလယ္အလတ္ တတ္ေျမာက္သူမ်ား အလုပ္ထဲဝင္သည့္ အခါ မတတ္သူမ်ားထက္ လစာ၂၅ ရာခုိင္ ႏႈန္းတုိးတက္ရရွိသည္။ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ တတ္လွ်င္ ၇ဝရာခုိင္ႏႈန္းအထိ တုိးတက္ ရရွိႏုိင္သည္။ တကၠသုိလ္တစ္ခုရွိ တ႐ုတ္ အမ်ဳိးသား အဂၤလိပ္စာပါေမာကၡေဝယြန္ ကေဆာ့ဖ္ဝဲအင္ဂ်င္နီယာမ်ားျဖစ္ေနသည့္ သူ႔တပည့္ေဟာင္းႏွစ္ဦးအေၾကာင္း ေျပာျပ သည္။ အဓိကက်သည့္အဂၤလိပ္စာ စာေမး ပြဲတစ္ခု ေအာင္ျမင္သြားသူ တပည့္က မေအာင္ျမင္သည့္တပည့္ထက္ လစာ ႏွစ္ဆရရွိေၾကာင္းေထာက္ျပသည္။
ဥေရာပအေရွ႕ပုိင္းႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ကာတာကဲ့သုိ႔ ပါရွန္ပင္လယ္ေကြ႕ႏုိင္ငံမ်ား ကလည္းအဂၤလိပ္စာအတြက္ ႀကီးထြား ဖြံ႕ၿဖိဳးေနသည့္ေဈးကြက္ျဖစ္လာေနသည္။ ေဒသ၏ ‘က်ား’ အသစ္တစ္ေကာင္ျဖစ္ လာေနသည့္ ဗီယက္နမ္တြင္ ႏုိင္ငံျခား ဘာသာသင္ယူေနသူမ်ားထဲ၌ ၉ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းမွာ အဂၤလိပ္စာသင္ယူေနသူမ်ား ျဖစ္သည္။
ေတာင္ကုိရီးယားႏုိင္ငံ၏ အေနာက္ တုိင္းပညာေရး၊ အထူးသျဖင့္ အေမရိ ကန္ပညာေရးစနစ္အတြက္ ဘာသာျပင္းျပ မႈမွာ အတုိင္းအဆမရွိဟုဆုိရေလာက္ ေအာင္ပင္။ ေတာင္ကုိရီးယားတြင္ ယခု အခါ ‘အဂၤလိပ္ေက်းရြာမ်ား’ (English Villages) အနည္းဆုံး၁ဝခုမကရွိေန သည္။ အဂၤလိပ္ေက်းရြာဆုိသည္မွာ အေနာက္တုိင္း လူေနမႈပုံစံအတုိင္း စာ တုိက္မ်ား၊ ေဆးေပးခန္းမ်ားစသျဖင့္ အျပည့္အစုံ အတုယူဖန္တီးထားသည့္ ေက်းရြာမ်ားျဖစ္သည္။ ယင္းေက်းရြာ မ်ားတြင္ လူငယ္မ်ားက ၎တုိ႔၏အဂၤလိပ္ ဘာသာစကားကြၽမ္းက်င္မႈကိုလက္ေတြ႕ ေလ့က်င့္ႏုိင္ၾကသည္။ အဂၤလိပ္လုိခ်ည္း ေျပာသည့္ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ကုိ ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္တြင္ ခ်ီဂ်ဴကြၽန္း၌ ဖြင့္လွစ္ရန္ရွိေနသည္။
ကုိရီးယားတကၠသုိလ္အမ်ားအျပား မွာလည္း ေက်ာင္းသားမ်ား ဘြဲ႕ရရန္ TOEFL(the Test of English Lan-guage as a Foreign Language)ကုိ ေအာင္ရန္ လုိအပ္လာၿပီျဖစ္သည္။ အလုပ္ ရွင္မ်ားကလည္း အလားတူအရည္အခ်င္း ႏွင့္မျပည့္ဝသူ ေလွ်ာက္လႊာရွင္မ်ားအား အလုပ္ခန္႔ျခင္းမျပဳၾကေတာ့။ အဂၤလိပ္စာ သာမန္အားျဖင့္ မလုိသည့္အလုပ္မ်ားမွာ ပင္ ထုိသုိ႔ျဖစ္ေနသည္။
တ႐ုတ္တုိင္ေပတြင္လည္း အဂၤလိပ္ စာသင္ယူသူေက်ာင္းသား ၃သန္းရွိေန သည္။ ၂ဝဝ၁ခုႏွစ္က တစ္သန္းခန္႔သာ ရွိခဲ့သည္။ တ႐ုတ္တုိင္ေပကလည္း ကုိရီး ယားနည္းတူ ‘အဂၤလိပ္ေက်းရြာ’ တစ္ခု ဖြင့္လွစ္ရန္ရွိေနသည္။
ဂ်ပန္တြင္ အဂၤလိပ္စာသင္ယူေန ၾကသည့္ အထက္တန္းေက်ာင္းသားအေရ အတြက္မွာ၂ဝဝ၅ခုႏွစ္တြင္ ၃ဒသမ၆သန္း ရွိသည္။ ယမန္ႏွစ္က တုိက်ဳိသည္ ‘Super English High School’ ေခၚ ေက်ာင္း မ်ဳိး၁ဝဝကုိတည္ေထာင္ခဲ့သည္။ ယင္း ေက်ာင္းမ်ားတြင္ အဓိကသင္တန္းမ်ားကုိ အဂၤလိပ္ဘာသာတစ္မ်ဳိးတည္းျဖင့္ သင္ ၾကားမည္ျဖစ္သည္။
ဥေရာပသမဂၢအတြင္း၌လည္း အဂၤလိပ္စာသည္ ဥေရာပႏုိင္ငံမ်ား အၾကား အမ်ားနားလည္သည့္ဆက္သြယ္ ေရးစနစ္(Lingua Franca of Europe) ျဖစ္လာေနသည္။ ႏုိင္ငံမ်ားအၾကား ေပါင္း စည္းေပးသည့္ဘာသာစကားပင္။ ကိန္း ဂဏန္းက ယင္းအခ်က္ကုိေျပာျပေနသည္။ ဂ်ာမနီတြင္ အဂၤလိပ္စာသင္ယူေနသည့္ မူလတန္းေက်ာင္းသားမ်ားမွာ ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္တြင္ ၁၆ရာခုိင္ႏႈန္းရွိရာမွ ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္တြင္ ၄၇ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ တုိးတက္ လာခဲ့သည္။ ဂရိႏုိင္ငံတြင္ ယင္းရာခုိင္ ႏႈန္းမွာ ၄၄ရာခုိင္ႏႈန္းရွိရာမွ ႏွစ္ဆတုိးၿပီး ၉ဝရာခုိင္ႏႈန္းနီးပါးရွိလာသည္။
အထက္ပါအခ်က္မ်ားက လတ္ တေလာ အဂၤလိပ္စာ၏ အေရးပါမႈမွာ ထာဝစဥ္တည္ၿမဲေနမည္ဟု အာမမခံႏုိင္ ပါ။ ကမၻာတစ္ဝန္း အဂၤလိပ္စာေလ့လာ သူဦးေရမွာ ၂ဝ၁ဝခုႏွစ္တြင္ အျမင့္ဆုံး အမွတ္ ၂ဘီလ်ံအထိ တက္ၿပီးေနာက္ အလ်င္အျမန္ထုိးက်လာမည္ဟု ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္ ၿဗိတိန္ေကာင္စီအစီရင္ခံစာေရးသား သူ ေဒးဗစ္ဂရက္ဒ္ေဒါလ္ကခန္႔မွန္းသည္။ေနာက္ဆုံးတစ္ေန႔တြင္ တ႐ုတ္မန္ဒရင္ ဘာသာစကား(Mandarin)က အဂၤလိပ္ စာေနရာယူေပလိမ့္မည္ဟု ဂရက္ဒ္ ေဒါလ္ကဆုိသည္။
ကမၻာတစ္ဝန္း မန္ဒရင္ဘာသာ စကားေလ့လာေနသူ တ႐ုတ္လူမ်ဳိး မဟုတ္သူမ်ားမွာ သန္း၄ဝေက်ာ္ရွိသည္ဟု ေဘဂ်င္းကခန္႔မွန္းသည္။ ယင္းကိန္း ဂဏန္းက ကမၻာတစ္ဝန္းရွိ အဂၤလိပ္စာ ေလ့လာေနသူဦးေရထက္ အလွမ္းအမ်ား ႀကီးကြာေဝးေနဆဲပဲရွိေနသည္။ ဘာ ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္အေရာက္ တြင္ ကမၻာတစ္ဝန္း အဂၤလိပ္စာေလ့လာ သူ ၂ဘီလ်ံ(သန္း ၂ဝဝဝ)ရွိလာလိမ့္မည္ဟု ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္က ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ ၿဗိတိန္ ေကာင္စီ အစီရင္ခံစာထဲတြင္ ခန္႔မွန္းထား သည့္အတြက္ျဖစ္သည္။
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံစီးပြားေရး ေၾကာက္ ခမန္းလိလိ တုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးလာမႈေၾကာင့္ မန္ဒရင္ဘာသာစကားသည္ အထူးသျဖင့္ အာရွဘိဇနက္အသုိင္းအဝန္းအတြင္း တုိးၿပီးအသုံးဝင္လာသည္မွာ မျငင္းႏုိင္ပါ။ ‘မန္ဒရင္ေရာဂါ’ က ေတာမီးေလာင္သလုိ တားမႏုိင္ ဆီးမရ ပ်ံ႕ႏွံ႔လ်က္ရွိသည္ဆုိ သည့္ အထင္အျမင္မွာ အနီးကပ္ေလ့လာ ၾကည့္သည့္အခါ ထုိသုိ႔မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ပုံႀကီးခ်ဲ႕ျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း ေတာင္ပုိင္း ကယ္လီဖုိးနီးယားတကၠသုိလ္မွ ဒုတိယ ဘာသာစကားသင္ၾကားေရးဆုိင္ရာ ကြၽမ္း က်င္သူတစ္ဦးကေျပာျခင္းျဖစ္သည္။
ကုိရီးယားႏုိင္ငံ၊ ဟန္ကြတ္ခ္ တကၠသုိလ္တြင္ တ႐ုတ္စာေလ့လာသူ ေက်ာင္းသားဦးေရတုိးလာေၾကာင္း သိရ သည္။ သုိ႔တုိင္ အဂၤလိပ္စာေလ့လာသူ ဦးေရႏွင့္ယွဥ္လိုက္လွ်င္တစ္ဆ၊ ႏွစ္ဆရွိ ေနေသးသည္။ ဂ်ပန္တြင္မူ မန္ဒရင္ တ႐ုတ္စာသည္ ျပင္သစ္ႏွင့္ ဂ်ာမန္စာကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး ဒုတိယေပၚျပဴလာအျဖစ္ ဆုံး ႏုိင္ငံျခားဘာသာစကားျဖစ္လာေန သည္။ သုိ႔ေသာ္ အဂၤလိပ္စာႏွင့္ယွဥ္လုိက္ လွ်င္ ဒုတိယေနရာတြင္ အျပတ္အသတ္ က်န္ေနဆဲပဲျဖစ္သည္။ ၂ဝဝ၅ခုႏွစ္တြင္ တ႐ုတ္ဘာသာေလ့လာသူေက်ာင္းသား မွာ ၂၂ဝဝဝမွ်သာရွိသည္။
‘တ႐ုတ္စာက အဂၤလိပ္စာကုိ ေတာ္႐ုံျမန္ျမန္ႏွင့္စိန္ေခၚႏုိင္လိမ့္ဦးမွာ မဟုတ္ဘူး’ ဟု အဂၤလိပ္စာကုိဒုတိယ ဘာသာစကားအျဖစ္ သင္ၾကားေရးတြင္ ကြၽမ္းက်င္သူ ေဟာင္ေကာင္အေျခစုိက္ ေဒးဗစ္ႏူနန္ကေျပာပါသည္။အဂၤလိပ္စာ က သိပၸံ၊ နည္းပညာ၊ ခရီးသြားလုပ္္ငန္း၊ ေဖ်ာ္ေျဖေရးႏွင့္ မီဒီယာလုပ္ငန္းတုိ႔၏ ဘာသာစကားအျဖစ္ ထင္ထင္ရွားရွား ေနရာယူထားခဲ့သည့္အတြက္ အနည္းဆုံး ေနာက္ထပ္ ႏွစ္၅ဝအထိ လႊမ္းမုိးသည့္ ကမၻာ့ဘာသာစကားအျဖစ္ ဆက္လက္ရွိ ေနဦးမွာျဖစ္ေၾကာင္းႏူနန္ကေကာက္ခ်က္ခ်ပါသည္။
No comments:
Post a Comment